Privacy & techniek

1. WAT IS DE AVG?
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is een Europese verordening, die een eerdere Europese richtlijn vervangt. Een verordening bestaat uit dwingende bepalingen die niet eerst door lidstaten omgezet hoeft te worden in nationale wetgeving, zoals bij een richtlijn wel het geval is.

De AVG bepaalt dat ‘gegevensverwerkers’ zoals vanHaren zorgvuldig omgaan met jouw persoonsgegevens. Ons aangescherpt privacybeleid is een gevolg van deze verordening.

2. WAT IS ER PRECIES GEWIJZIGD IN HOE JULLIE MET MIJN GEGEVENS OMGAAN?
vanHaren is zich altijd bewust geweest van haar verantwoordelijkheid omtrent het verwerken van persoonsgegevens. De voornaamste verandering is dat wij nu nog specifieker uiteenzetten welke persoonsgegevens wij verwerken, met welk doel en voor hoe lang. Daarnaast is organisatiebreed de bewustwording met betrekking tot privacy vergroot.

3. WELKE RECHTEN HEB IK OP GROND VAN DE AVG?
Kort samengevat heb je meer controle over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan. Dit betekent dat je onder andere de volgende mogelijkheden hebt:

• - je kunt je persoonsgegevens bij ons opvragen.
• - je kunt je persoonsgegevens laten wijzigen of aanvullen.
• - je kunt je persoonsgegevens laten verwijderen.

Voor meer informatie en een gedetailleerde omschrijving van al je rechten, verwijzen wij je graag naar de Autoriteit Persoonsgegevens.

4. WAT DOET VANHAREN MET MIJN GEGEVENS?
Wij verwerken noodzakelijke gegevens om je bestelling in behandeling te kunnen nemen en uit te leveren. Voor gebruik van jouw gegevens op niet-noodzakelijke basis, vragen wij ondubbelzinnig je toestemming. Denk hierbij aan ontvangst van de nieuwsbrief of deelname aan marketingacties.

5. WELKE GEGEVENS HEEFT VANHAREN VAN MIJ?
In onze privacyverklaring [hyperlink] lees je in detail welke gegevens wij van jou verzamelen, op welke manier en waarom. Wil je weten welke informatie wij precies over je hebben verworven? Dan kun je gebruikmaken van jouw ‘recht op inzage’. Wij stellen de informatie dan kosteloos, in een digitaal formaat, ter beschikking.

6. MET WIE DELEN JULLIE MIJN GEGEVENS?
Het delen van gegevens met derde partijen gebeurt grotendeels op basis van noodzaak, en als er sprake is van onvoldoende noodzaak vragen wij expliciet je toestemming. Voor iedere derde partij met wie wij jouw data delen, hebben wij een ondertekende ‘verwerkingsovereenkomst’; dit garandeert ook door hen een zorgvuldige behandeling van jouw persoonsgegevens. Denk bijvoorbeeld aan onze vervoerder of een externe partij welke bepaalde websitefunctionaliteit faciliteert. Bekijk onze privacyverklaring [hyperlink] voor een totaaloverzicht.

7. PERSOONSGEGEVENS VERWIJDEREN?
Wil je dat wij jouw persoonsgegevens verwijderen? Dan kun je gebruikmaken van het ‘recht op vergetelheid’. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice, dan nemen wij jouw verzoek in behandeling. Let er wel op dat bepaalde gegevens noodzakelijk zijn om je bestelling te kunnen leveren.

8. PERSOONSGEGEVENS WIJZIGEN?
Zijn je persoonsgegevens niet juist bij ons bekend? Dan kun je gebruikmaken van het ‘recht op rectificatie’. Feitelijk komt dit erop neer dat wij jouw gegevens corrigeren en dat dit binnen een redelijke termijn gebeurt. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice.

9. HEB JE VRAGEN OF KLACHTEN OVER ONS PRIVACYBELEID?
vanHaren neemt je rechten omtrent bescherming van jouw data serieus. Mocht je toch ontevreden zijn over onze invulling, staan wij je graag te woord. Onze Klantenservice staat voor je klaar.

Heb je ook na contact met onze Klantenservice een onopgeloste klacht? Dan lees je op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens. welke stappen je vervolgens kunt ondernemen.

10. HEEFT VANHAREN EEN FUNCTIONARIS VOOR DE GEGEVENSBESCHERMING (FG)?
Ons Duits moederbedrijf Deichmann heeft een Functionaris Gegevensbescherming aangesteld, welke overkoepelend verantwoordelijk is voor naleving van de AVG. Daarnaast is binnen vanHaren een persoon belast met interne naleving van de nieuwe verordening.

De functionaris voor de gegevensbescherming is Martin Hölscher, standplaats Essen. E-mailadres: dsb@deichmann.com.
Voor Nederland en België is een privacyfunctionaris benoemd: Thierry Robben, standplaats Waalwijk. E-mailadres: privacy@vanharen.be.

Download hier onze privacyverklaring

Is betalen in de vanHaren online shop veilig?
De veiligheid van je gegevens heeft de hoogste prioriteit voor vanHaren. Je betalinggegevens worden alleen gebruikt voor de betaling van de items die je bij vanHaren bestelt. Voor de verstrekking van persoonsgegevens, zoals je betaalinformatie, wordt bij vanHaren een SSL-verbinding (Secure Socket Layer) gebruikt.

Als extra veiligheidsmaatregel, bieden wij de 3-D Secure proces "Verified by Visa en Mastercard Secure Code". Nadat je in het bestelformulier, het creditcardnummer van je Visa of Mastercard ingevuld hebt, maken wij een verbinding met de uitgever van je kaart, hiermee moet je jouw identiteit bevestigen door middel van een code. Pas na een succesvolle autorisatie, wordt de creditcardbetaling uitgevoerd. Door dit extra niveau van beveiliging op je creditcard wordt misbruik door diefstal of duplicatie voorkomen.

Je kunt bij je bank informeren naar de veiligheid van je creditkaart en het gebruik van het nieuwe 3-D secure proces.

Wat is een SSL- encryptie?

SSL is een geavanceerde Internetbeveiligingstandaard met twee hoofddoelstellingen: de authenticiteit (identificatie) van communicerende stations en het waarborgen van de vertrouwelijkheid van de gegevens (codering). Voor de verstrekking van persoonsgegevens is bij vanHaren SSL (Secure Socket Layer ) ingezet. SSL is een methode ontwikkeld door Netscape, die wordt ondersteund door alle moderne browsers. Er wordt vanaf de World Wide Web-server (bijvoorbeeld http://www.vanharen.be) een elektronische identiteitskaart (digitaal certificaat) afgegeven door een formele certificeringsinstantie (bijv. www.trustcenter.de). Op basis van dit certificaat kan de browser op elk moment de WWW-server traceren naar een bedrijf. Vervolgens worden alle gegevens gecodeerd en tussen jou en ons verzonden, zodat geen andere partij de gegevens kan lezen of wijzigen. Bij het gebruik van onze website wordt een geheime sleutel gegenereerd, die alleen geldt voor dit bezoek en kan dus later niet opnieuw gebruikt worden. Daarmee zorgen wij ervoor dat de vertrouwelijkheid van je persoonlijke gegevens wordt verzekerd. Je herkent deze veilige overdracht aan een slotje in je browser. Webpagina’s waarvan de inhoud is gecodeerd, zijn te herkennen aan "https" in het adres in plaats van 'http' in de adresbalk van je browser.

Instellingen van je webbrowser?

De vanHaren site is geoptimaliseerd voor een schermresolutie van 1024x768 pixels. We bevelen de browser Mozilla Firefox (versie 3 of nieuwer), de Microsoft Internet Explorer (vanaf versie 7 of hoger) en Safari (versie 3 of nieuwer) aan. Als je een andere browser gebruikt, kan dit leiden tot visuele verschillen. De installatie (alleen browser plugin) van Adobe Flash en Javascript is noodzakelijk voor de beste weergave van de website dit is vereist en dus sterk aanbevolen.

Om PDF-documenten te kunnen openen is Adobe Reader nodig, dat kan hier worden gedownload: http://get.adobe.com/nl/reader/

Waarom is de website bij mij zo traag?

Door de gebruikte technieken op het internet zijn de behaalde snelheden bij het opbouwen van de pagina's zeer verschillend. De gegevensoverdracht is over het algemeen afhankelijk van de gebruikte toegang tot het medium (zoals modem, ISDN-modem, kabelmodem, vaste lijn), je internet service provider, het gebruik van het datanetwerk, en ook de belasting van het vanHaren-systeem.

Verdere informatie over dit onderwerp kun je via je internet service provider verkrijgen, of via de klantenservice van vanHaren Schoenen BV. Ga op de website naar contact en stuur een e-mail naar onze klantenservice. Geef aan wat de inhoud van je vraag is. Je krijgt een geautomatiseerde ontvangstbevestiging en binnen 2 werkdagen een antwoord van één van onze medewerkers via e-mail of per telefoon.

Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg?

Je krijgt een foutmelding als je gegevens niet voldoende zijn ingevoerd. Voor een succesvolle bestelling, hebben we enkele gegevens (bijvoorbeeld naam en adres) van je nodig. De gegevens met een sterretje (*) zijn vereist, zonder deze gegevens kunnen we niet aan je bestelverzoek voldoen. Indien er foutenmeldingen ontstaan, volg dan de instructies op. Als je toch foutmeldingen of andere technische problemen in onze online shop krijgt, kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Ga naar het contactformulier en stuur een e-mail naar onze klantenservice. Geef aan wat de inhoud van je vraag is. Je krijgt een geautomatiseerde ontvangstbevestiging en binnen 2 werkdagen een antwoord van één van onze medewerkers via e-mail of per telefoon.

Je kunt ons direct een e-mail sturen via service@vanharen.be of bellen op de volgende gratis telefoonnummers:
Voor Nederland: 088 – 864 2310
Voor België: 0800 – 78688

Maandag t/m vrijdag 09:30 - 21:00 + za 10:00 - 18:00
(uitgezonderd nationale feestdagen).

Het beste is om de exacte foutmelding te kopiëren en deze naar ons te verzenden zodat wij jou direct kunnen helpen.

Ik heb een vraag aan vanHaren, hoe kan ik die stellen?

Als je een vraag over producten of diensten hebt, kun je contact met vanHaren opnemen via onze klantenservice. Je kunt je vraag op diverse manieren aan ons stellen:

1. Ga naar het contactformulier en stuur je bericht naar onze klantenservice.
2. Je kunt ons ook je vraag of klacht doorgeven door een email te sturen naar: service@vanharen.be
3. Schrijf een brief naar het volgende adres:
vanHaren Klantenservice
Koralenhoeve 15C, 2160 Wommelgem
België

4. Als je nog vragen of opmerkingen hebt is onze klantenservice te bereiken op de volgende gratis telefoonnummers:

Voor Nederland: 088 – 864 2310
Voor België: 0800 –78688

Maandag t/m vrijdag van 9.30 uur tot 21.00 + za 10:00 - 18:00 (uitgezonderd nationale feestdagen).

Waar kan ik mijn klacht melden?

Als je niet tevreden bent over onze producten of diensten, kun je contact met vanHaren opnemen via onze klantenservice. Je kan je klacht op diverse manieren aan ons kenbaar maken:

1. Ga naar het contactformulier en stuur je bericht naar onze klantenservice.

2. Je kunt ons ook je klacht doorgeven door een email te sturen naar: service@vanharen.be

3. Schrijf een brief naar het volgende adres:
vanHaren Klantenservice
Meir 35
2000 Antwerpen
België

4. Als je nog vragen of opmerkingen hebt is onze klantenservice te bereiken op volgend gratis telefoonnummer:

België: 0800 –78688

Maandag t/m vrijdag van 9.30 uur tot 21.00 uur + za 10:00 tot 18:00 uur (uitgezonderd nationale feestdagen).

vanHaren probeert eventuele problemen of klachten altijd in overleg met de klant en op de best mogelijke manier op te lossen. Geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat de inhoud van de klacht is. Je krijgt binnen 2 dagen een inhoudelijk antwoord van één van onze medewerkers via e-mail of per telefoon. Wij zorgen dat binnen 5 werkdagen een passende oplossing geboden wordt, om de klacht op te lossen.

Hoe kan ik een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie van BeCommerce?

Als je niet tevreden bent over de uitkomst van onze klachtenafhandeling, dan kun je je klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie van BeCommerce. Kijk op www.becommerce.be voor de volledige informatie en hoe de procedure werkt. Tevens kan je jouw klacht/geschil voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Klacht folderverspreiding?

Heb je een klacht over de folderverspreiding kun je deze mailen naar: verspreiding@vanharen.nl