Herroepingsrecht & retourneren
Hoe kan ik een artikel retourneren?
Na ontvangst van je bestelling heb je 60 dagen de tijd om zonder opgave van redenen je bestelling te herroepen. Wij bieden je 4 gemakkelijke manieren aan om je product eenvoudig te retourneren.
Retourneren via PostNL (gratis)
Plak het bijgeleverde retourlabel goed zichtbaar op de buitenkant van de verpakking. Breng je pakket naar een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Bekijk de PostNL locaties bij jou in de buurt
Retourneren via DHL (gratis)
Breng je pakket naar een DHL servicepoint bij jou in de buurt, de medewerker maakt op locatie een retourlabel voor je aan, je hoeft hier verder niets voor te doen. Bekijk de DHL locaties bij jou in de buurt
Laten ophalen (servicekosten €1,50)
Maak een ophaal afspraak via Afspraak plannen
Onze bezorger komt het pakket in het gekozen tijdvak bij je ophalen. Dit is ook mogelijk in de avonduren.
vanHaren Schoenen bv kan kosten bij je in rekening brengen indien de waardevermindering van de goederen het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Retouradres
vanHaren Schoenen bv
Antwoordnummer 10110
5140VB Waalwijk
Nederland
Heb je geen retourlabel meer?
Heb je een deel van je bestelling al geretourneerd, of ben je het PostNL retourlabel kwijt? Dan kun je je retourzending kosteloos opsturen naar onderstaand antwoordnummer.
vanHaren Schoenen bv
Antwoordnummer 10110
5140VB Waalwijk
Nederland
Waarmee moet ik rekening houden bij het verzenden van een retour?
Houd rekening met het volgende:• het item degelijk verpakken en het retourformulier bijvoegen;
• bij klachten of geschillen kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Retourneren in één van onze vanHaren filialen:
Ga met het pakket naar één van onze vanHaren winkels. Afhankelijk van je betaalmethode ontvang je het aankoopbedrag terug of wordt jouw factuur aangepast.Ruilen mag ook (Klarna bestellingen uitgezonderd).
Retourneren via PostNL:
Plak het bijgeleverde retourlabel goed zichtbaar op de buitenkant van de verpakking. Breng je pakket naar een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Bekijk de PostNL locaties bij jou in de buurt
Hoe weet ik of het retourpakket bij vanHaren is aangekomen?
Zodra je geretourneerde goederen bij ons zijn binnengekomen, informeren wij je per e-mail.
Kost het mij iets om artikelen te retourneren?
Retourneren is gratis via PostNL en DHL als je gebruik maakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jezelf. Na ontvangst van je geretourneerde artikel(en) betalen wij het desbetreffende bedrag aan je terug.
Kan ik een artikel ruilen?
Ruilen van artikelen is mogelijk in één van onze filialen (Klarna bestellingen uitgezonderd). In onze online shop heb je alleen de optie om artikelen retour te sturen en daarna een nieuwe bestelling te plaatsen.
Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?
Bij het terugbrengen van de artikelen in een van onze filialen, krijg je meteen de aankoopprijs contant terug.Mocht je ons op de hoogte brengen dat je de artikelen gaat retourneren of al hebt opgestuurd en ons daarvan het bewijs overhandigd, dan stort vanHaren het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij van de herroeping op de hoogte zijn gebracht terug op je rekening. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten binnen hebben of totdat je hebt aangetoond dat de producten geretourneerd zijn.
Meld je ons niet vooraf dat je de artikelen terugstuurt en verzend je de artikelen via onze partner PostNL of DHL, wordt de aankoopprijs aan je terug betaald wanneer wij de artikelen bij ons in huis ontvangen, of nadat je hebt aangetoond de producten te hebben geretourneerd. De terugbetaling gebeurt altijd zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het moment van ontbinding.
Bij betaling per creditcard wordt het bedrag op je creditcard gecrediteerd. Bij betaling via PayPal, wordt het bedrag bijgeschreven op je PayPal-rekening. Bij betaling via Bancontact wordt het bedrag overgemaakt naar je bankrekening.
Eventueel betaalde vergoedingen voor een extra service, zoals PostNL avondbezorging, krijg je niet terug.