Herroepingsrecht & retourneren

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Na ontvangst van je bestelling heb je 60 dagen de tijd om zonder opgave van redenen je bestelling te herroepen. 
Wij bieden je 4 gemakkelijke manieren aan om je product eenvoudig te retourneren. 

Retourneren in één van onze vanHaren filialen (gratis)

Ga met het pakket naar één van onze vanHaren winkels.
Afhankelijk van je betaalmethode ontvang je het aankoopbedrag terug of wordt jouw factuur aangepast. Ruilen mag ook.

Retourneren via PostNL (gratis)

Plak het bijgeleverde retourlabel goed zichtbaar op de buitenkant van de verpakking. Breng je pakket naar een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Bekijk de PostNL locaties bij jou in de buurt
 

Retourneren via DHL (gratis)

Breng je pakket naar een DHL servicepoint bij jou in de buurt, de medewerker maakt op locatie een retourlabel voor je aan, je hoeft hier verder niets voor te doen. Bekijk de DHL locaties bij jou in de buurt

Laten ophalen (servicekosten €1,50)

Maak een ophaal afspraak via Afspraak plannen
Onze bezorger komt het pakket in het gekozen tijdvak bij je ophalen. Dit is ook mogelijk in de avonduren.

vanHaren Schoenen bv kan kosten bij je in rekening brengen indien de waardevermindering van de goederen het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retouradres
vanHaren Schoenen bv
Antwoordnummer 10110
5140VB Waalwijk
Nederland

Heb je geen retourlabel meer?

Heb je een deel van je bestelling al geretourneerd, of ben je het PostNL retourlabel kwijt? Dan kun je je retourzending kosteloos opsturen naar onderstaand antwoordnummer.
 
vanHaren Schoenen bv
Antwoordnummer 10110
5140VB Waalwijk
Nederland
 

Waarmee moet ik rekening houden bij het verzenden van een retour?

Houd rekening met het volgende:

• Het item degelijk verpakken en het retourformulier bijvoegen.
• Bij klachten of geschillen kun je contact opnemen met onze klantenservice.
 

Mag ik sierraden retourneren?

Vanwege hygiene, kunnen sierraden enkel in de originele gesloten verpakking geruild worden of retour gebracht worden.
 

Hoe weet ik of het retourpakket bij vanHaren is aangekomen?

Zodra je geretourneerde goederen bij ons zijn binnengekomen, informeren wij je per e-mail.
 

Kost het mij iets om artikelen te retourneren?

Retourneren is gratis via PostNL en DHL als u gebruik maakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u. Na ontvangst van je geretourneerde artikel(en) betalen wij het desbetreffende bedrag aan je terug.
 

Kan ik een artikel ruilen?

Ruiling van artikelen is alleen mogelijk in één van onze filialen. In onze online shop heb je alleen de optie om artikelen retour te sturen en daarna een nieuwe bestelling te plaatsen.
 

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

Bij het terug brengen van de artikelen in een van onze filialen, krijg je meteen de aankoopprijs contant terug.

Mocht je ons op de hoogte brengen dat je de artikelen gaat retourneren of al hebt opgestuurd en ons daarvan het bewijs overhandigd, dan stort vanHaren het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij van de herroeping op de hoogte zijn gebracht terug op je rekening. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten binnen hebben of totdat je hebt aangetoond dat de producten geretourneerd zijn.

Meld je ons niet vooraf dat je de artikelen terugstuurt en verzend je de artikelen via onze partner PostNL of DHL, wordt de aankoopprijs aan je terug betaald wanneer wij de artikelen bij ons in huis ontvangen, of nadat je hebt aangetoond de producten te hebben geretourneerd. De terugbetaling gebeurt altijd zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het moment van ontbinding.

Bij betaling per creditcard wordt het bedrag op je creditcard gecrediteerd. Bij betaling via PayPal, wordt het bedrag bijgeschreven op je PayPal-rekening. Bij betaling via Bancontact wordt het bedrag overgemaakt naar je bankrekening.
 

Help mijn product heb ik beschadigd ontvangen, heb ik garantie?

Wanneer je jouw bestelde schoenen met een defect ontvangt, neem dan contact op met onze klantenservice en wij gaan dit voor je oplossen. Natuurlijk kun je ook naar een filiaal bij jou in de buurt gaan, om je defecte product voor garantie aan te bieden. Op onze producten geven wij minimaal twee jaar wettelijke garantie (wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.)  op fabricagefouten. Twijfel je of het defect aan jouw schoenen onder de vanHaren garantie valt, neem dan wederom contact op met onze klantenservice of ga naar een filiaal bij jou in de buurt. Wij helpen je dan graag verder!
 

Herroepingsformulier

Bekijk hier een voorbeeld van het Europese modelformulier. Wanneer je niet weet hoe je een artikel terug kunt sturen en welke gegevens je daarvoor op moet geven, kun je van dit formulier gebruik maken.